MIA “ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ” ΑΝΑΒΑΣΗ ΡΙΤΣΩΝΑΣ ΣΕ REGULARITY ΡΥΘΜΟ, ΑΠΟ ΤΗΝ CLASSIC MICROCARS CLUB

Toυ Δημητρη Παπανδρεου, Φωτ. Αuto CLASSIC

*Ολες οι φωτογραφιες των αυτοκινητων σε δραση, καθως και οι απονομές στην Παραλια Χαλκιδας, υπαρχουν στον λ/σμο facebook της Λεσχης απο την Action Studio: https://www.facebook.com/groups/327975887020

Η Ριτσωνα ειναι μια απο τις δυο διασημοτερες Ιστορικες Αναβασεις των Ελληνικων αγωνων, και η μοναδικη που συνεχιζει να φιλοξενει αγωνες του Πρωταθληματος Αναβασεων. Παλαιότερα, ήταν η μονη προσβαση προς την (παλαια) Γεφυρα του Ευρίπου, ο μοναδικος δρομος σύνδεσης της Στερεάς με την Εύβοια. Και ολα αυτα, πολυ πριν γινει ο (παλιός) δρομος που ενωνει το Σχηματαρι με το Βαθύ, αν και πλέον οι περισσοτεροι γνωριζουν μονο την νεα Ε.Ο. και τη Ψηλη Γεφυρα.

Η μειωμενη κυκλοφορια, και η ομορφη διαδρομη με την εκπληκτικη θεα, παρα το οτι το πανεμορφο πευκοδασος εχει καταστραφει απο τις φωτιες (αλλά η φυση αναγενναται, το βλεπουμε καθε χρονο!) εχουν κανει την Ριτσωνα μια αγαπημενη επιλογη για αγωνιστικες δραστηριοτητες, μια και περαν της Πρωταθληματικης Αναβασης που γινεται μια φορα τον χρονο, συνηθως στην αρχη της Ανοιξης, χρησιμοποιειται και σαν ειδικη Διαδρομη σε Ραλλυ και Ραλλυ Sprint, όπως έγινε και παλι φετος, με το Ραλλυ Ευβοϊκου, οπου η Ριτσωνα ήταν η πρωτη και η τρίτη Ε.Δ.

Αυτα, οσον αφορα στην καθαρα αγωνιστικη χρηση, των αγωνων των Σωματείων της ΟΜΑΕ για αγωνες αποκλειστικα Spοrting, οπου υποχρεωτικως ο δρομος πρεπει να είναι κλειστος μια και τα αγωνιατικα αυτοκινητα επιδιωκουν τον ταχυτερο χρονο.

Τα πραγματα είναι πολυ διαφορετικα στις εκδηλωσεις Regularity, οι οποίες γινονται σε δρομους ανοιχτους στην κυκλοφορία, παντα συμφωνα με τον Κ.Ο.Κ., και με ζητουμενες ταχυτητες στις Ειδικες Δοκιμασιες, που μενουν ΕΩΣ τα 50 χ.α.ω. Η ομορφη διαδρομη της Ριτσωνας, τοποθετημενη στρατηγικα μεταξυ Αττικης, Βοιωτίας και Ευβοίας, αποτελεί δωρο και προκληση για καθε οργανωτη εκδηλωσης Regularity, που συχνα την περιλαμβανει στην διαδρομη των Ραλλυ του.

Το Classic Microcars Club, μια δραστηρια Αθηναϊκη Λεσχη που ανηκει στο δυναμικο της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, απο τις αρχες του millennium προσπαθουσε να διοργανωσει εκδηλωσεις που να ικανοποιουν ολες τις απαιτησεις των συμμετεχοντων, τουριστικες και οδηγικες, παντα με έμφαση στην ασφάλεια, παντα με σεβασμο στις αδειοδοτησεις της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ που όριζαν αυστηρά τις μ.ω.τ. των δοκιμασιων έως τα 50 χ.α.ω., και -αυτο είναι όντως σημαντικο- παντα με προσπαθεια χαμηλου κοστους συμμετοχης και οσο το δυνατον μεγαλυτερη προσφορα στους συμμετεχοντες: Συχνες εκδηλωσεις σε πιστες καρτ (Μεγαρα, Λουτσα), δεξιοτεχνιες σε περιοχες οπως η μαρινα Καλαμακιου (παρκινγκ) και η Νεα Περαμος (το Μεγαλο Πεύκο οπως το γνωριζουν οι πλεον….”Ιστορικοί” εξ’ ημων!), συνδυαζονταν με την “Αναβαση Ασπροπυργου”, σε έναν δασικο δρομο που ενωνει τον Ασπροπυργο με τη Φυλη, ενω η διοργανωση Αναβασης Regularity στην Ριτσωνα, ήταν μια απο τις επιδιωξεις του τοτε Προεδρου Γιωργου Κολοτούρου, τον οποιο σκεφτομαστε με αγαπη και του ευχομαστε ο,τι καλυτερο.

Τα τελευταια χρονια, η νεα διοικηση του Classic Microcars Club, με Προεδρο τον Παναγιωτη Παπαδοπουλο, οχι μονο εχει μεινει πιστη στο προφιλ που είχε χτισει η Λεσχη, αλλά εδω και μια πενταετία εχει κανει πραγματικοτητα την διοργανωση της Regularity Αναβασης Ριτσωνας, αναμεσα στις άλλες παρομοιες εκδηλωσεις της (σε Παιανια, Ασπροπυργο, κτλ.). Ετσι, τον Νοεμβριο του 2024, στο προγραμμα εκδηλωσεων της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ γα το 2025, ανακοινωθηκε η 5η Regularity Αναβαση Ριτσωνας για τις 25/5/2025, η οποια επροκειτο να συνδυαστεί με ενα συντομο (Ημερησιο) “περιηγητικο Ραλλυ”, το 3ο Regularity Rally Ευριπου, με τους συμμετεχοντες να μπορουν να επιλεξουν αν θα συμμετασχουν στην μια η και στις δυο εκδηλωσεις, με την Ριτσωνα τελικα να μονοπωλεί το ενδιαφερον.

To 2024, για την εκδηλωση της Microcars 4η Regularity Αναβασης Ριτσώνας, ο δρομος ήταν κλειστος στην κυκλοφορια. Αυτο δεν είναι κατι που υπαρχει στην άδεια τέλεσης, μια και οπως είπαμε πριν, η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ που αδειοδοτεί την (τις) εκδηλωση(σεις) δεν μπορεί να αιτηθεί απο τις Αρχες “κλεισιμο δημόσιων δρομων”, γιατι συμφωνα με τον Νομο, οι εκδηλωσεις Regularity γινονται σε δρομους ανοιχτους στην κυκλοφορία (εννοειται όταν ειναι δημοσιοι), συμφωνα με τα σηματα και ορια του Κ.Ο.Κ. και με δοκιμασίες που δεν ξεπερνουν την μ.ω.τ. των 50 χ.α.ω. Υπαρχει παντα η περιπτωση, να διακοπεί προσωρινως η κυκλοφορία σε καποιο τμημα της διαδρομής κατοπιν συνεννοησης με τις τοπικες Αρχες, αυτο ομως δεν επηρεάζει τις (έως 50 χ.α.ω.) ταχυτητες της Regularity, διατηρει την υποχρεωση σεβασμου του Κ.Ο.Κ. και δεν αναφερεται στην άδεια τέλεσης.

Για το 2025, ο κανονισμος της 5ης Regularity Αναβασης Ριτσωνας του Microcars Club ήταν σαφης και ξεκαθαρος ως προς τις υποχρεωσεις των συμμετεχοντων, και τουλαχιστον σε εξη σημεία του υπηρχαν αναφορες στην υποχρεωση τηρησης του Κ.Ο.Κ. Φυσικα, γινόταν σαφες οτι η εκδηλωση θα διεξαγοταν σε δρομους ΑΝΟΙΧΤΟΥΣ στην κυκλοφορία, και σαν παραδειγμα, ιδου δυο σημεια του, στο πρωτο κιολας άρθρο:

1.ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ – ΓΕΝΙΚΑ

Η εκδήλωση θα διεξαχθεί σύμφωνα με τον Πάγιο Κανονισμό Αναβάσεων και Ράλλυ Ακριβείας
(Regularity) της Ε.Ο. ΦΙΛ.Π.Α, τις προδιαγραφές της “Διεθνούς Ομοσπονδίας Παλαιού
Αυτοκινήτου” (FIVA – Federation Internationale des Véhicules Anciens) και τους Νόμους της
Ελληνικής Πολιτείας Κ.Ο.Κ., πορεία επί της δεξιάς πλευράς του οδοστρώματος.

1.2 ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ
1.2.1 Η εκδήλωση που λαμβάνει χώρα σε δρόμους ανοικτούς στην κανονική κυκλοφορία, και
καθ΄ όλη την διάρκεια της εκδήλωσης, πρέπει να συμμορφώνονται με τη νομοθεσία (του
Κ.Ο.Κ.).

Παμε τωρα στην εκδηλωση, στην οποια η Λεσχη Classic Microcars Club προσκαλεσε το Auto CLASSIC, μια τιμητική προσκληση που αποδεχτηκαμε με χαρα (είναι άλλωστε γνωστο οτι συμμετεχουμε δημοσιογραφικα στις εκδηλωσεις των Λεσχών που μας τιμουν με την πρόσκλησή τους, και πέρα απο αυτό, δημοσιευουμε/αναρτουμε ολα τα δελτια Τύπου, τα νεα, τις αναγγελίες και τις αφίσες όσων Λεσχών και των Σωματειων έχουν την ευγένεια, αλλά και την κοινη λογικη, αποστολης ενημερωτικων e-mails στα -ελαχιστα- ΜΜΕ του χωρου μας).

O τίτλος αυτου του άρθρου, για κάποιον που έτρεξε για πρωτη φορα στην Αναβαση Ριτσωνας με μοτοσυκλετα το 1974 εχοντας και τα τελευταία ρεκορ του 1977 (τοτε καταργηθηκε το Ελληνικο Πρωταθλημα Αναβασεων μοτοσυκλετας απο την ΕΘ.Ε.Α. ΕΛΠΑ με το προσχημα της επικινδυνοτητας, ενω ο αληθινος λογος ήταν ότι οι μοτοσυκλετες επηρεαζαν τον αγωνα αυτοκινητου που γινοταν μετα στην κοινή διοργάνωση, καθως χιλιαδες θεατων αποχωρουσαν μετα τις μοτοσυκλετες και καθυστερουσαν τα αυτοκινητα), o τίτλος λοιπον, καθως απο το 2008 η συμμετοχη μας ξεκινησε να γινεται με αυτοκινητα Sporting, θα μποορουσε να είναι “Η Ριτσωνα αλλιώς”! Γιατι πραγματι, οι φιλοι της Regularity γνωρίζουν πολυ καλα και αγαπουν (καποιοι δε προτιμουν) την πιο ήρεμη και χαλαρη ατμοσφαιρα που επικρατεί στις εκδηλωσεις αυτές, καμμια σχεση με τους σφυγμούς στα κοκκινα, την αυτοσυγκεντρωση και την αγωνία για οδηγο και αυτοκινητο που βλεπουμε στους αγωνες Sporting συγχρονων και Ιστορικων, οπου ο στοχος ειναι η πιο γρηγορη, και οχι η αργη και σταθερη, επιδοση.

Ετσι ηταν τα πραγματα και στο ΚΤΕΟ ΘΑΛΑΣΣΗΣ οπου εγινε ο τεχνικος έλεγχος και μοιραστηκαν τα road books, ενω οι χρονοι των Ε.Δ. θα δίνονταν 20′ πριν την εκκινηση. Εκεί, οπως συγκεντρωνονταν τα αρκετα, αλλά οχι πάρα πολλά αυτοκινητα (οι συμμετοχες ήταν 40, νουμερο που θεωρουμε ικανοποιητικο με δεδομενο το οτι την ιδια ημερομηνια γινονταν ακομα δυο Ιστορικοι αγωνες), ακουσαμε απο τον προεδρο της Λεσχης οτι υπηρξε καποιο σημαντικο προβλημα, ολοκληρη την εβδομαδα που προηγηθηκε, σχετικα με την αδειοδότηση της Regularity Αναβασης Ριτσωνας.

Η άποψή μας πανω σε αυτο το θέμα είναι ξεκαθαρη: Βλεποντας τον Κανονισμο βασει του οποιου αδειοδοτηθηκε απο την Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ (και κατ’ επεκταση απο τις Αρχες) η εκδηλωση με το όνομα 5η Regularity Αναβαση Ριτσωνας, δεν θα έπρεπε να εχει υπαρξει το παραμικρό προβλημα, απο καμμια πλευρα! Αν καποιοι ζητησαν περισσοτερα και δεν τα έλαβαν, ή αν κάποιοι άλλοι υπεθεσαν οτι θα γινονταν διαφορετικα πραγματα απο αυτα που τελικα έγιναν (ολα “κανονικα και με το νομο”, που λεμε), τζαμπα κουραστηκαν, τζαμπα αγανακτησαν, τζάμπα έχασαν όλοι τον χρονο τους με τηλεφωνηματα, επαφες και παραστασεις.

Εμείς, σαν συμμετεχοντες, οπως και όλοι οι άλλοι φιλοι που ειδαμε εκεί, πηγαμε για εκδηλωση regularity, την ολοκληρωσαμε, κατευχαριστηθηκαμε, και απολαύσαμε τον καφε μας στην Χαλκιδα, ενα αγαπημενο μερος, περιμενοντας την απονομή. Απο οτι ειδαμε και διαβασαμε, μονο καλα λογια ακουστηκαν, και παμε να δουμε το γιατι. Πριν παρουμε εκκινηση όμως, δεν θα πρέπει να παραλειψουμε να αναφερουμε το “αγκαθι” της Τροχαίας Χαλκιδας, που είχε στησει ένα περιπολικο στη μεση περίπου της διαδρομης, και περιμενε να δει αν καποιο αυτοκινητο περναγε ή παταγε την διπλη διαχωριστικη, για να του δωσει κληση! Αυτο θα θέλαμε να το αποδωσουμε στο εξαιρετικο ενδιαφερον των Αρχων για την ασφαλεια της εκδηλωσης (να σημειωθεί οτι υπηρχαν συνεχεις νουθεσιες και προειδοποιησεις απο την οργανωση για την αυστηρη τήρηση του Κ.Ο.Κ.), πιστεύουμε όμως οτι μαλλον πρεπει να ειχαν ενημερωθεί για καποιον “αγωνα χωρίς άδεια” που θα γινοταν εκεί, και έσπευσαν να δρασουν προληπτικα αλλά και τιμωρητικα. Τελικα όντως δοθηκαν δυο κλησεις σε συμμετεχοντες για διπλη διαχωριστικη (δυο στους 40), καθως και μια ακομη σε οχημα εκτος εκδηλωσης, οπως μαθαμε. Αν τωρα στοιχηματισουμε οτι οποιαδηποτε μερα και ώρα στη διαδρομη της Ριτσωνας τα περαστικα αυτοκινητα πατανε την διπλη διαχωριστικη πολυ περισσοτερες φορες απο τα “δυο στα σαραντα” της εκδηλωσης, δεν θα ειμαστε μακρια απο την πραγματικοτητα!

Ηθικον διδαγμα: Δεν χρειαζονται ολα αυτα. Το regularity δεν είναι “αγωνας” αλλά μια οικονομικη και ομορφη οδηγικη εμπειρία και διασκεδαση με Ιστορικα αυτοκινητα, σε ταχυτητες που μπορουν να θεωρηθουν ασφαλείς, αφου μενουν στα ορια του Κ.Ο.Κ. Και οντως, η Classic Microcars παντα οριζει χαμηλα παραβολα συμμετοχης, και οντως, διασκεδασαμε με το νορμαλ Ιστορικο αυτοκίνητό μας, αφου “είδαμε με άλλα ματια” πιο αργα και πιο αναλυτικα την αγαπημενη μας Ριτσωνα, προσπαθωντας να ειμαστε ακριβεις στα σημεια που οριζε το road book και “βγαζοντας” τον ζητούμενο χρονο χωρις προσπαθεια, μια και η “εως 50 χ.α.ω.” μεση ωριαία ήταν εφικτη ακομα και απο τα πιο μικρα και “αδύναμα” αυτοκινητα της εκδηλωσης.

Στη Ριτσώνα δεν υπαρχουν πινακιδες με ορια ταχυτητας, οι φουρκετες ειναι λιγες και σχετικα απλές γιατι δεν υπαρχει έντονη υψομετρικη διαφορα, οι ευθειες και οι ανοιχτες καμπύλες ειναι πολλες, και το να διατηρήσεις μ.ω.τ. 50 χ.α.ω. ειναι εφικτο χωρίς να πιεσεις ιδιαιτερα, ή να χρησιμοποιησεις ολο το πλατος του δρομου, οπως ήταν και “ο φοβος” της Τροχαιας που μοιρασε τα δυο “φιλοδωρηματα”. Στο τέλος της διαδρομης, γινοταν κυκλος απο τη Ε.Ο. Σχηματαριου Χαλκιδας για επιστροφη (ΔΕΝ κατεβαιναν “αναποδα” την διαδρομη τα αυτοκινητα), και γινοταν το δευτερο σκελος, απο το ιδιο σημειο εκκινησης αλλά με διαφορετικα σημεια χρονομετρησης. Στο σημειο τερματισμου, τα αυτοκινητα παραταχθηκαν στη Χαλκιδα, στο τέλος του “περιπάτου” της Γεφυρας περιμενοντας τα αποτελεσματα (που ηταν γρηγορα και ακριβη χαρις στην δορυφορικη χρονομετρηση MiRally), και η βροχη, που ευτυχως δεν ήρθε στην διαρκεια της εκδηλωσης, μας θυμηθηκε, μαλλον για να μας δροσισει μαζι με τον καφε μας, παρα να μας πρπβληματισει.

Συνολικα, μια εκδηλωση ομορφη, με καλη οργανωση, φιλικη ατμοσφαιρα και 100% Ιστορικη διαδρομή, σαν τα αυτοκίνητά μας άλλωστε. Εκδηλωσεις οικονομικες, με ονομα ειδικου βαρους, ευκολη προσβαση, απλη εκτελεση, εκδηλωσεις για ολους, αυτο που κατα την άποψή μας χρειαζεται το Ιστορικο αυτοκινητο, σημερα που μεγαλωνει καθε μερα και περισσοτερο, σαν εισαγωγη των νεων φιλων στον ομορφο κοσμο της Regularity. Δ.Π.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 5ης REGULARITY ΑΝΑΒΑΣΗΣ ΡΙΤΣΩΝΑΣ:

https://www.mirally.net/ResultUnifiers/Results/120?fbclid=IwY2xjawKr7EFleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBXWWcxU25uZEhMakc2a3VKAR7VNmJhsHAx4U946nP34Mljmytp1Atr5JS20o3vfHHwZaTiCMGGFYtRlYFvYA_aem_RZPdr4OJWbVwQiklSpn_UA


Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *