1ο ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΡΑΛΛΥ ΠΗΓΑΣΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΣΟΕ: ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ, “ΙΣΤΟΡΙΚΗ”, ΕΠΙΤΥΧΙΑ

ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟΝ “ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΧΩΡΟ” ΤΗΣ REGULARITY (σε περιγραφη ενος Κορινθιου!)

Του Δημητρη Παπανδρέου, Φωτ. Αuto CLASSIC – AΡ.Σ.Ο.Ε./ ACTION STUDIO

Yπαρχουν τρείς τρόποι δημοσιογραφικης προσεγγισης, αντιμετωπισης και παρουσίασης των Ιστορικων εκδηλωσεων, που εχουν γινει της μοδας τελευταία, με πολλους όψιμους μνηστήρες, που ενω αδιαφορουσαν επι δεκαετίες και μαλλον “ενοχλουντο” απο το Ιστορικο όχημα, έσπευσαν τωρα να ενδιαφερθουν ζεστα, οσμιζομενοι συμφερον λογω της αυξανομενης δημοτικότητάς του (εξαιρεση αποτελουν οι “δημοσιογραφοι-διαφημιστες” των μεγαλων πολιτικων sites, που ήδη εχουν αρχισει να αναρτουν άρθρα κατά της χρησης των Ιστορικων με Κρατικες πινακιδες ΙΟ, για λογους ρυπανσης!).

Ο πρωτος τροπος, είναι και ο πιο εύκολος, απλος και γενικευμενος: Δημοσιευση (αναρτηση) των δελτιων Τύπου του Οργανωτη. Ο,τι λεει αυτος, όσο υπερβολικο και ωραιοποιημενο κι αν ειναι, μεταφερεται αυτουσιο και αφιλτραριστο στον αναγνωστη. Βεβαια, πολλες φορες αυτος ο τροπος ειναι και ο “υποχρεωτικα μοναδικος”, μια και τα ΜΜΕ πρεπει να προβαλλουν και τις ανακοινωσεις και τα αποτελεσματα των εκδηλωσεων που δεν καλυπτουν ζωντανα (δεν μπορουν να τις καλυπτουν ολες), αλλά παντα πρεπει να υπαρχει ενας έλεγχος απο το Μεσο, και “αυτοσυγκράτηση” (οχι υπερβολες) απο τους συντακτες των Δ.Τ.

Ο δευτερος τροπος ειναι εξ’ ίσου εύκολος, αλλά και εξοχως “αντιδημοσιογραφικός”: Τα δελτια Τύπου προλογιζονται ή συνοδευονται απο εγκωμιαστικες εισαγωγές, οπου θεοποιούνται τα παντα, οι εκδηλώσεις, οι διαδρομες, οι συμμετεχοντες, οι ορργανωτες, όλοι είναι ο,τι καλυτερο και πιο εκλεκτο έχει να επιδειξει ο χωρος! Και την άλλη εβδομαδα, τα ίδια, για άλλη εκδηλωση και άλλο οργανωτή. Και την παράλλη, ξανα, ολοι εκπληκτικοι, θαυμασιοι, παναξιοι, εξαιρετικοι, μοναδικοι, χαρις σε αυτους και μονον χαρις σ αυτους υπαρχει και αναπτυσσεται ο χωρος του Ιστορικου! Με αυτη τη μεθοδο της “θετικης ισοπεδωσης” ολοι μενουν ευχαριστημενοι, εκτος φυσικα απο την πραγματικοτητα, μια και αν τα βλεπεις ολα υπεροχα, πως, διαβολε, θα ξεχωρισει το ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ υπεροχο, το διαφορετικο και το εξαιρετικο, απο το απλως καλο;

Βεβαιως, ο καθε ενας μπορει να αντιμετωπιζει το όποιο θεμα με τον τροπο που θεωρει καλυτερο και πιο ταιριαστο (και ειναι καλο το να υπαρχουν πολλες δημοσιευσεις για τα Ιστορικα), ομως έτσι, απο την πολλη ελαφροτητα και τα πολλά συγχαρητηρια, ισως χανονται -ή δεν αναζητουνται και δεν αναλύονται- καποια άλλα στοιχεια στην πορεια, με γενικοτερο δημοσιογραφικο ενδιαφερον. Aυτος λοιπον, ο “δημοσιογραφικος”, ειναι ο τριτος τροπος, που χρησιμοποιει ολα τα στοιχεια που εχει στη διάθεσή του, ακολουθωντας εναν απλο κανονα: Ο συντακτης ενος άρθρου δεν μπορει να ειναι “φιλος” ή “φιλικός” με κανεναν, παρα μονο πριν και μετα την συγγραφη και την δημοσίευση/ανάρτησή του.

Στην περιπτωση του 1ου Ιστορικου Ραλλυ Πηγασος, υπηρξε ένα παρασκηνιο απο καποιους, ας τους πούμε, “παραγοντες”, το οποιο δεν φαίνεται να ειχε βαση άλλη πέρα απο “Λεσχειακο ανταγωνισμό”. Ο Αργολικος Συλλογος Οχηματων Εποχης, που ειναι μια Λεσχη της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ (ως εκ τουτου δεν εχει άλλη αρμοδιοτητα περαν της διοργανωσης εκδηλωσεων Regularity), είχε προγραμματισει το 1ο Ιστορικο Ραλλυ Πηγασος, στην Κορινθο, εξ’ ού και το ονομα της εκδηλωσης, μια και ο Πηγασος, το άγαλμα του οποιου δεσποζει στην πλατεια Ελευθερίου Βενιζελου, ειναι το συμβολο της πολης απο τους Αρχαίους χρονους, και απεικονιζοταν στο νομισμα της εποχης, τον Κορινθιακο Στατήρα.

Η δημοτικη Αρχη της Κορινθου, ειχε συμφωνησει στο αιτημα της εκκινησης του Ιστορικου Ραλλυ απο την Κορινθο, και γι’ αυτο το σκοπο ειχε διαθεσει στον ΑΡΣΟΕ την κεντρικη πλατεια της πολης, τα Περιβολακια, που σημερα ονομαζεται Πλατεια Παναγη Τσαλδαρη (μην ρωτησετε γιατι άλλαξε το παλαιό ονομα, κανεις δεν χρησιμοποιεί το νεο έτσι κι αλλιως).

Παμε τωρα στις Ομοσπονδιες, στην ΟΜΑΕ και στην Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ. οι οποιες κανoνικα δεν θα “συναντιώνταν” πουθενα, εαν δεν υπηρχε το Ιστορικο οχημα και οι εκδηλωσεις Regularity: Η ΟΜΑΕ, ως η μοναδικη (εκ του νομου) αγωνιστικη Αρχη στην Ελλαδα και αναγνωρισμενη ως Αθλητικη Ομοσπονδια απο την Γ.Γ.Α., προκηρύσσει Πρωταθλημα Regularity συμφωνα με τους κανονισμους FIA, που αποτελειται απο έξη αγωνες ακριβειας, οι οποίοι διοργανωνονται απο τα Αθλητικα Σωματεία- μελη της.

Αντιθετα, η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, η οποια ΔΕΝ ειναι Αθλητικη Ομοσπονδια, εχει Λεσχες -Μελη που διοργανωνουν πολλες και ποικιλες εκδηλωσεις γενικοτερου Ιστορικου ενδιαφεροντος, οι οποιες μπορεί να ειναι στατικες εκθεσεις και συγκεντρωσεις, περιηγησεις (touring) και βεβαιως Regularity. Για το 2025 προκηρυξε και παλι Πρωταθλημα Regularity, με επτα εκδηλωσεις.

Επειδη στη χωρα μας δεν υπαρχουν και τοσοι πολλοι συνδυασμοι πρωταθληματικου επιπεδου στη Reguarity, οι ημερομηνιες των δυο πρωταθληματων, ΟΜΑΕ και Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, μενουν μακρια και ανεξαρτητες ώστε οι ειδικευμενοι στην Regularity συμμετεχοντες (να) μπορουν να παρουν μερος και στα δυο πρωταθληματα. Μια μονο Ιστορικη εκδηλωση/αγώνας της ΟΜΑΕ είναι καλο (και το κατανοούν ολοι αυτο) να μενει χωρίς άλλες εκδηλωσεις “επανω” της, και αυτη ειναι το Διεθνές Ιστορικο Ραλλυ Ακροπολις (Sporting FIA και Regularity OMAE), επειδη η ημερομηνια του ΔΕΝ αποφασιζεται απο την ΟΜΑΕ αλλά οριζεται απο την FIA, και φυσικα δεν μπορει να αλλαξει αφου ειναι αγωνας του Ευρωπαϊκου Πρωταθληματος Ιστορικων Ραλλυ.

Απ όσο γνωριζουμε, επι του θεματος υπηρξε κατανοηση και καλη συνεργασία τα τελευταια χρονια, και η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, καθως και σημαντικες Λεσχες της, δεν είχαν τοποθετησει δικες τους εκδηλωσεις περιξ του Ι.Ρ.Α.

Είναι επισης καλο, το να αποφευγονται να γινονται, ή να αδειοδοτουνται εκδηλωσεις Ιστορικου ενδιαφεροντος (οχι πρωταθληματικες), στις ιδιες ημερομηνιες ή/και ακριβως στις ιδιες πολεις, περιοχες και διαδρομες. Αυτο είναι απλως ανόητο και δεν ειναι καλο ουτε για τους οργανωτες, ουτε φυσικα για τους συμμετεχοντες, που βρίσκονται στην άβολη θεση να “επιλεξουν” εκδηλωση (ως μη όφειλαν) επειδη οι διοργανωτες δεν μπορουν να συνεννοηθουν μεταξυ τους, ή επειδη θεωρουν οτι εκεινοι θα “προσελκυσουν” περισσοτερες συμμετοχες απο τον “άλλον”, ένας ανταγωνισμος που καταντα “παιδικος”, εαν, όταν, όπου και απο όποιον εμφανιζεται..

Ερχομαστε τωρα στο 1ο Ιστορικο Ραλλυ Πηγασος, για το οποιο, λιγες μερες πριν, ακουσαμε εντελως τυχαία, σαν “φημη”, ότι η εκδήλωση ανακοινωθηκε “ξαφνικα”, εκτός προγραμματος, και σε ημερομηνια ίδια με αυτη ενος πρωταθληματικου Ραλλυ Regularity της ΟΜΑΕ. Υπηρξε μαλιστα και λανθασμενη (ως απεδειχθη, άρα ψευδης) ενημερωση διοικητικων στελεχων των ομοσπονδιων, καθως και άλλα γεγονοτα που εχουμε ακουσει (στα οποια δεν θα αναφερθουμε γιατι δεν εχουμε ιδία γνωση).

Αυτο που πρεπει να γινεται, ειναι καλη συνεννοηση και συνεργασια των Ομοσπονδιων πανω στο μοναδικο θεμα που υπαρχει μια ταύτιση, και αυτό ειναι μονο οι ημερομηνιες των 5-6 πρωταθληματικων Regularity. Τα υπολοιπα δεν μας απασχολουν. Σπευσαμε λοιπον να αναζητήσουμε τα προγραμματα των εκδηλωσεων για να δουμε τι συμβαινει, και στο ημερολογιο 2025 της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ που αναρτηθηκε στις 25 Νοεμβριου του 2024, βλεπουμε οτι ο ΑΡ.Σ.Ο.Ε. εχει ανακοινωσει απο τοτε το (εκτος πρωταθλήματος) 1ο Ιστορικο Ραλλυ Πήγασος για τις 31/5-1/6-2025 (ακολουθεί το προγραμμα).

Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 2025 (ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 25/11/2024)

https://www.filpafederation.gr/events

Επομενη κινηση, το να αναζητησουμε την ανακοινωση/προκηρυξη και τις ημερομηνιες του Πρωαταθλήματος Regularity της ΟΜΑΕ (να σημειωθεί οτι υπηρξε μια καθυστερηση στην δημοσιευση του προγραμματος αγωνων, λογω των αρχαιρεσιων της Ομοσπονδιας που εγιναν τον Νοέμβριο). Εκεί, ειδαμε ότι στις 20/1/2025 ανακοινωθηκαν οι ημερομηνιες των έξη εκδηλωσεων του Πρωταθληματος (πολυ σημαντικο οτι η FIA φετος τοποθετησε το Ι.Ρ.Α. στο μεσον, και όχι στο τέλος του Ευρωπαϊκου πρωταθληματος, δηλαδη στις 5-7 Σεπτεμβρίου), ενω το πρωταθληματικο Rally Regularity Κορινθου της ΟΜΑΕ, που γινεται καθε χρονο απο το Σωματείο ΑΛΑΚ και μεχρι περυσι ονομαζοταν (8ο) Ραλλυ Regularity Σικυωνίων, έχει προγραμματιστει για τις 27-28 Σεπτεμβρίου 2025. Ολα αυτα φαινονται στις αναρτησεις της Ομοσπονδιας που μπορειτε να δειτε στη συνεχεια. Καμμια σχεση λοιπον οι δυο ημερομηνίες, και το ηθικο διδαγμα ειναι οτι οι διαφοροι (εσω και εξω-σχολικοι) “παραγοντες” θα πρεπει να αφησουν τις Ομοσπονδιες μακρια απο τις προσωπικες τους επιδιωξεις, διαφορες και προβληματα.

ΟΜΑΕ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ REGULARITY 2025 (ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 20/1/2025)

https://www.omae-epa.gr/index.php/deltia-typou/deltia-typou-regularity/item/3653-to-programma-tou-panelliniou-protathlimatos-regularity-gia-to-2025

– Πελοποννησιακό Classic Rally (8-9 Μαρτίου)
– Ράλλυ Μόντε Βοστίτσα (10-11 Μαΐου)
– Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (5-7 Σεπτεμβρίου)
– Ράλλυ Regularity Κορίνθου (27-28 Σεπτεμβρίου)
– Ιστορικό Ράλλυ Κρήτης (25-26 Οκτωβρίου)
 Νυχτερινό Classic Rally (13-14 Δεκεμβρίου)

Ας παμε τωρα να δουμε γιατι η εκδηλωση του ΑΡΣΟΕ ήταν τοσο επιτυχημενη, κατι που απαιτεί μια ματια στον χωρο, στις Λεσχες, στους συμμετεχοντες και στον “τυπο” των Ιστορικων εκδηλωσεων

Επιστρεφοντας στους συμμετεχοντες στην Ελληνικη Regularity, θα δουμε μερικα ονοματα (πληρωματα) να επαναλαμβανονται σε εκδηλωσεις καθε τυπου, διαρκειας, status, βαθμου δυσκολιας, περιοχης τελεσης και βεληνεκους. Οι συνδυασμοι αυτοι, βρισκονται μονιμα στις πρωτες θεσεις και δεν είναι καθολου επιλεκτικοι, δηλαδη δεν ασχολουνται με το αν θα κερδισουν μια εκδηλωση συντομης βολτας στη θαλασσα, μια χαλαρη διήμερη περιηγηση “διακοπων” σε ενα νησι, ή ένα “σκληρο” και απαιτητικό regularity, ημερησιο, διημερο, πολυήμερο ή νυχτερινο, αρκει να κερδισουν (δηλαδη να διαγωνιστούν για την διακριση). Και πισω τους, δηλαδη πισω απο τις θεσεις της Γενικης καταταξης αλλα και πισω έως πολυ πισω απο τις πρωτες θεσεις των Κατηγοριων, υπαρχουν οι άλλοι φιλοι του Ιστορικου οχηματος, αυτοι που αναζητουν την εμπειρία μιας εκδηλωσης χωρίς να επιδιωκουν απαραιτητα την διακριση, είτε γιατι αρχικα δεν γνωριζουν πολλα πραγματα, είτε γιατι δεν ενδιαφερονται για “κύπελλα” (επισης αρχικα, αργοτερα, άλλο!), είτε γιατι δεν μπορουν, ή τελος επειδη δεν διαθετουν τον ειδικο εξοπλισμο (και τον γνώστη συνοδηγο που θα τον χρησιμοποιήσει). Αυτοι οι συμμετεχοντες αποτελουν την συντριπτικη πλειοψηφια καθε εκδηλωσης, γι΄αυτο και οι “δυσκολες” εκδηλωσεις regularity συγκεντρωνουν μικροτερους αριθμους, και οι πιο απλες πολυ μεγαλυτερους, μια διαφορα που τεινει αυξανομενη οσο εισερχεται νεο κοινο.

Το Ιστορικο οχημα στις μερες μας παιρνει ολο και μεγαλυτερες διαστασεις, λογω της τριακονταετιας που εχει ορισθεί σαν μοναδικο στοιχειο χαρακτηριμου ενος αυτοκινητου σαν “Ιστορικο” απο τις Διεθνεις Ομοσπονδιες, έτσι ώστε τα αυτοκινητα του 1990-1995, τα οποία εχουν βελτιωμενη τεχνολογια και ανεσεις σε σχεση με τα αμεσως παλαιοτερα (και αρκετα εξ’ αυτων είναι ακριβα και πολυτελη οχηματα μεγαλου κυβισμου που σε καποιες χωρες σαν την δικη μας ετεθησαν εκτος κυκλοφορίας λογω τεκμηριων και τελων), μπορουν πλεον να κυκλοφορουν με ευνοϊκους όρους σαν Κρατικα Ιστορικα ΙΟ.

Φυσικα, αλλιώς μετραγαν τα “30 χρονια πισω” αν βρισκομαστε στο 1980 ή 1990, κι αλλιλως τα σημερινα -30, με τα αλματα που εχει κανει η τεχνολογια. Οταν η FIVΑ και η FIA θεσπιζαν τα 30 χρονια, προσθετοντας άλλα 5 στα 25 που ίσχυαν, αναφερονταν σε οχηματα του 1950 και 1960, τα οποια ηταν (απο τοτε) συλλεκτικα, αλλά ταυτοχρονα δεν θα μπορουσαν να χρησιμοποιηθουν για καθημερινη κυκλοφορια, αναμεσα στα συγχρονα οχηματα, γιατι θα υπήρχαν θεματα αντοχης, επιδοσεων, ρυπων και φυσικα ασφαλειας. Ειναι λοιπον δεδομενο, οτι δεν θα συνεχισουν για πολλα χρονια ακομη να θεωρουνται ως “ιστορικα” τα αυτοκινητα των 30 ετων (ή young timers τα εικοσαχρονα), γιατι θα αυξηθει υπερβολικα η χρηση των “γηρασμενων” οχηματων του 1995-2005. Το ποτε θα αποφασισουν οι Ομοσπονδιες να θεσπισουν νεα όρια ηλικίας Ιστορικου χαρακτηρισμου ειναι άγνωστο, αλλα δεν θα αργησουν και πολυ, γιατι θα τους προλαβει η Ευρωπαϊκη Ενωση και οι Κυβερνησεις των διαφορων χωρων με δικες τους νομοθεσιες.

Ωραια λοιπον, υπαρχει ανανεωμενο ενδιαφερον, και αυξανεται συνεχως μια και μπαινει στη μεση και ο εμπορικος παραγοντας (αυτος άλλωστε εκανε τις Διεθνείς Ομοσπονδιες να “εφευρουν” κατηγοριες σαν τα Young Timers εικοσαετίας, το να αυξησουν τις συμμετοχες στις εκδηλωσεις τους). Ομως, η Ιστορια της Τεχνολογίας δεν καταλαβαινει απο εμπορικες πρακτικες, κι έτσι, άλλο ειναι το να βλεπεις σε μια εκδηλωση αυτοκινητα του 1960 και 1970, κι άλλο του 1995. Γιατι εδω πρεπει να καθησει καποιος και να σκεφτει, οτι τα παλια αυτοκινητα αγοραστηκαν, αναπαλαιωθηκαν και συντηρουνται με ευλαβεια και αγαπη για να χρησιμοποιηθουν μονο μερικες Κυριακες τον χρονο, ενω τα πολυ νεώτερα, απλως συνεχιζουν να κυκλοφορουν, μετονομαζομενα απο ΙΧΕ σε Ιστορικα ΙΟ (χωρίς αυτό να σημαινει οτι οι ιδιοκτητες τους τα αγαπουν και τα φροντιζουν λιγοτερο, ας μην παρεξηγηθουμε. Αν δεν αγαπουσαν το Ιστορικο όχημα, δεν θα λαμβαναν μερος σε Ιστορικες εκδηλωσεις, αποδειξη πιο ισχυρη δεν υπαρχει).

Επιστροφη στον ΑΡ.Σ.Ο.Ε., και στις 91 αρχικες συμμετοχες του 1ου Ιστορικου Ραλλυ Πηγασος (που μειωθηκαν στις 89, και εκκινηση πηραν οι 87). Απο αυτές, οι 68 ειχαν αυτοκινητα των δεκαετιων 1960, 1970 και 1980, και οι 21 αφορουσαν αυτοκινητα του 1990-1995. Ειναι σαφες λοιπον, οτι στην Κορινθο το πρωϊ της Κυριακης, ειχε παραταχθεί ενα πραγματικο Μουσειο της (“συγχρονης”) αυτοκινησης, με τα περισσοτερα οχηματα που είδαμε εκεί να έχουν παψει απο καιρο να κυκλοφορουν στους δρομους, αυτοκινητα που στη θεα τους οι παλαιοι συγκινουνται γιατι θυμουνται, και οι νεωτεροι απορουν, θαυμαζουν και μαθαινουν. ΑΥΤΗ ειναι η έννοια του Ιστορικου οχηματος.

Είναι γνωστη η αγαπη της Πελοποννησου (της Αργολιδας, της Κορινθιας, των Πατρων, της Μεσσηνίας) για το Ιστορικο όχημα, επομενως δεν απορησαμε για την συγκεντρωση τοσων πολλων και καλοδιατηρημενων αυτοκινητων, υπηρχαν όμως τρια ακομα στοιχεια που συνεβαλλαν στην επιτυχια της εκδηλωσης, στοιχεια που θα ήταν καλο (για ολους) να μελετησουν και να ακολουθησουν και άλλες Λεσχες.

Το πρωτο ειναι ο συνδυασμος κοστους, προσφορας και διαρκειας. Επροκειτο για μια ημερησια εκδηλωση, Κυριακης, σε δρομους που ήταν βεβαιο οτι δεν θα παρουσιασουν προβλημα αυξημενης κυκλοφορίας, με εκκινηση στις 11:00 (χωρίς πιεση χρονου), διαρκεια τεσσαρων ωρων, αποσταση 100 χιλιομετρων σε κλασσικα ομορφες-πανεμορφες περιοχες, και γευμα σε ιδιαιτερα καλο κεντρο, στη Νεα Επιδαυρο, με απλετο χωρο παρκινγκ και τραπεζια σχεδον “πανω” στη θαλασσα. Αυτα, με κοστος συμμετοχης 90 Ευρω για διμελες πληρωμα. Αρα, πολλοι επελεξαν αυτη την εκδηλωση για να περασουν την Κυριακη τους χωρις καν να υποχρεωθουν σε πρωϊνο ξυπνημα, και να απολαυσουν το Ιστορικό αυτοκίνητό τους καθως και ένα (πολυ καλο) γευμα στη θαλασσα, με χαμηλοτερο κοστος απο οτι αν ειχαν παει καπου αλλου μονοι τους με το ΙΧ τους.

Το δευτερο, είναι οι Ειδικες Δοκιμασίες, οι οποιες ήταν πεντε τον αριθμο, ολες με self start και χωρις ιδιαιτερες δυσκολιες. Ηταν βατες για ολους όσοι ειχαν ενα οδομετρο και ενα χρονομετρο, και εδειξαν στοιχειωδη προσοχη στην αναγνωση του κανονισμου. Το road book ήταν καλο, εύχρηστο και ακριβες, ενω οι οδηγιες των ΕΔΑ δοθηκαν αρκετη ώρα πριν την εκκινηση, στον τεχνικο έλεγχο. Η χρονομετρηση, με σενσορα εντος του αυτοκινητου, έγινε στο δεκατο του δευτερολεπτου, κι έτσι ακομα και ο πιο απαιτητικος φιλος της regularity καταλαβαινει ότι δεν υπηρχε περιπτωση ισοβαθμιων. Αυτα σημαινουν, οτι η εκδηλωση του ΑΡΣΟΕ εδωσε σε ΟΛΟΥΣ τους συμμετεχοντες την δυνατοτητα να διαγωνιστουν επι ίσοις όροις, χωρις ιδιαιτερα εξελιγμενο εξοπλισμο, χωρις “ειδικα” επιλεγμενο και προετοιμασμενο αυτοκινητο, και χωρις το άγχος της τελευταιας στιγμης στην αναγνωση των Ειδικων δοκιμασιων, κατι που περισσοτερο σε κoυϊζ και σε κυνηγι θησαυρου παραπεμπει παρα σε regularity.

Το τριτο θεμα, ηταν η επιλογη του σημειου εκκινησης. Η Κορινθος ειναι εύκολα και “άμεσα” προσβάσιμη τοσο απο την Αργολίδα όσο και απο την Αθηνα, απο όπου προερχονται και τα περισσοτερα πληρωματα. Εχουμε παρατηρησει τα τελευταία χρονια τους οργανωτες, να οριζουν σαν σημεια εκκινησης και τερματισμου των εκδηλώσεών τους, τις πολεις που τους εξυπηρετουν καλυτερα στον σχεδιασμο της διαδρομης (μακρια απο την έδρα τους), με αποτελεσμα να αναγκάζονται οι συμμετεχοντες να διανύουν αρκετες εκατονταδες χιλιομετρα μονο και μονο για να πανε στην εκκινηση και να επιστρεψουν απο τον τερματισμο. Χιλιομετρα, που καποιες φορες είναι περισσοτερα απο τα μισα, ή και ίδια με αυτα της εκδηλωσης. Αρα, η εκκινηση απο ένα ευκολα και γρηγορα προσβασιμο σημειο ειναι παντα κατι θετικο για την αυξηση των συμμετοχων, ενω στη συγκεκριμενη περιπτωση η κεντρικη πλατεια της Κορινθου που υποδεχτηκε τα 87 Ιστορικα, ήταν σαφως ένα προσθετο κινητρο για καποιους (οπως για τον υπογραφοντα, λογω καταγωγής του πατρός).

Στη γωνια (σημερινής αρχης πεζοδρομου) Εθνικης Αντιστασεως και Κυπρου, εκει που βρισκεται το γνωστο bakery cafe Pietris, απο τη δεκαετία του 1920 και μεχρι τα τελη των ’50s υπηρχε το Φαρμακείο του (παππού) Δημητρίου Γ. Παπανδρέου. Πατροπαραδοτη η Κορινθος, για εμας λοιπον!

Αυτες ειναι οι σκεψεις και τα συμπεράσματά μας, που μαλλον προς την σωστη κατεύθυνση κινουνται, αν κρινουμε απο τις πολλες συμμετοχες της εκδηλωσης που εγινε αφορμη να τις μοιραστουμε μαζι σας. Ακολουθουν οι φωτογραφιες κινησης και η “περιγραφη” της εκδηλωσης μαζι με τις φωτογραφιες των Απονομων, απο το αναλυτικο Δελτιο Τυπου του ΑΡ.Σ.Ο.Ε. Το αρθρο θα κλείσει με τις φωτογραφιες ολων των αυτοκινητων στον τερματισμο στο παρκινγκ της Μαρινας Νεας Επιδαυρου. Δ.Π.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΡ. Σ.Ο.Ε. ΓΙΑ ΤΟ 1ο ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΡΑΛΛΥ ΠΗΓΑΣΟΣ 1/6/2025

Το ιστορικό μας όχημα, την παρέα μας και καλό καλοκαίρι… Μια ακόμη επιτυχία για την αεικίνητη ομάδα του Αργολικού Συλλόγου Οχημάτων Εποχής (ΑΡ.Σ.Ο.Ε.) έλαβε τέλος την Κυριακή 1 Ιουνίου.  Με μεράκι και ενθουσιασμό υλοποιήθηκε για 1η χρονιά το «Ιστορικό Ράλλυ Πήγασος» σε συνδιοργάνωση με τον Δήμο Κορινθίων και με τη στήριξη του Δήμου Επιδαύρου, ένας αγώνας που αποτέλεσε τον δεύτερο κατά σειρά της φετινής μας χρονιάς.

Τα πληρώματα συγκεντρώθηκαν στην Πλατεία Παναγή Τσαλδάρη στην Κόρινθο το πρωί της Κυριακής 1/06 για τον τεχνικό και διοικητικό τους έλεγχο. Αφετηρία στις 11:01 για το πρώτο όχημα εκ των 87 που εκκίνησαν (εκ των 89 αρχικά δηλωθέντων) και αφού η Πλατεία έχει πνιγεί από κόσμο και φίλους του ιστορικού αυτοκινήτου. Αυτοκίνητα πανέμορφα με κλασσικές γραμμές και πληρώματα γεμάτα ενθουσιασμό ξεχύθηκαν στους δρόμους και μέσα από γραφικές διαδρομές 100 περίπου χιλιομέτρων, στις οποίες έδωσαν μάχη με το χρόνο σε πέντε δοκιμασίες ακριβείας.

Γραφικά χωριά κατά μήκος όλης της διαδρομής να ζωντανεύουν στο άκουσμα των καρμπυρατέρ και εν συνεχεία να μαγεύονται από το πέρασμα τόσων αυτοκινήτων. Συμμετέχοντες όλων των ηλικιών να δέχονται την αγάπη αυτή και να ανταποδίδουν έστω και με ένα νεύμα ή ένα απλό κορνάρισμα. Ειδικές δοκιμασίες ακριβείας στα όρια Κορινθίας και Αργολίδας που κατά γενική ομολογία άρεσαν σε όλους με κατεύθυνση προς το καταγάλανο τοπίο  της παραλίας της Νέας Επιδαύρου. Τα αυτοκίνητα παρατάχτηκαν ένα ένα στη Μαρίνα της Νέας Επιδαύρου και αμέσως έγιναν πόλος έλξης και θαυμασμού για κάθε επισκέπτη. Όλα αυτά τα αυτοκίνητα, τα οποία είναι κομμάτι της αυτοκινητιστικής μνήμης και του ενεργού πολιτισμού μας, είχαν για ακόμη μια φορά την τιμητική τους.

Μια τελείως διαφορετική εικόνα δόθηκε από την ομάδα του ΑΡ.Σ.Ο.Ε. και με την επιλογή του εστιατορίου που πραγματοποιήθηκε το γεύμα και η απονομή. Μια μαγική εικόνα με το γεύμα να δίνεται στην πανέμορφη αμμουδιά στο Restaurant Marilena λίγα μέτρα από τη καταγάλανη θάλασσα. Το ιδανικότερο δηλαδή σκηνικό για να καλωσορίσεις την πρώτη μέρα του καλοκαιριού. Και ακόμη μεγαλύτερος ενθουσιασμός υπήρξε με τη νότα δροσιάς που φρόντισε να δώσει η ομάδα μας με τη χορηγία των ‘Ψυγείων Καράμπελα ΑΒΕΕ’ κερνώντας όλους τους συμμετέχοντες άφθονα παγωτίνια.

Αμέσως μετά το γεύμα πραγματοποιήθηκε και η καθιερωμένη απονομή στους νικητές της γενικής κατάταξης, στους νικητές των έξι χρονολογικών κατηγοριών και στους νικητές των πέντε γκρουπ κυβικών. Ξεχωριστή αθλοθέτηση και με πολλά πειράγματα πραγματοποιήθηκε και στα γυναικεία πληρώματα του αγώνα μας, καθώς και στο παλαιότερο και στο μικρότερο σε κυβικά αυτοκίνητο..  Εν συνεχεία δόθηκαν αναμνηστικά σε όλους τους συμμετέχοντες μέσα σε ένα χαρούμενο, φιλικό και γεμάτο χαμόγελα περιβάλλον. Τα περισσότερα βέβαια χαμόγελα και χειροκροτήματα επικράτησαν στη βράβευση των μικρότερων συνοδηγών, οι οποίοι πληθαίνουν ανά αγώνα μας.

Νικητές της γενικής κατάταξης αναδείχθηκαν οι:

1οι  Γκιούλης Δημήτριος – Κατάρα Έλενα με Fiat 128 Nuova του 1982

2οι Πράσινος Δημήτριος – Δρυμούσης Σωτήριος με Austin Healey MK1 του 1959

3οι Κανελλόπουλος Γεώργιος – Κανελλοπούλου Λούσυ με Toyota Celica STi του 1991

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον Δήμο Κορινθίων για την παραχώρηση της Πλατείας Παναγή Τσαλδάρη, το Δήμο Επιδαύρου για την υποδοχή που μας ετοίμασε στη Μαρίνα της Νέας Επιδαύρου καθώς και τους χορηγούς μας. Τους ευχαριστούμε και τους παραθέτουμε: Φανοποιία – Βαφές αυτοκινήτων – Ηλεκτρολογείο – Εμπόριο Ελαστικών ΚΑΤΕΜΗΣ CAR CENTER, Ενοικιαζόμενα δωμάτια PHOENIX BEACHSIDE CONDOS, Ξενώνας ΗΛΙΟΘΕΑ, Εκτυπωτικά Μηχανήματα-Service-Τυπώσεις ΤΥΠΟΦΩΤ. Ευχαριστούμε πολύ όλους τους συμμετέχοντες που μας τίμησαν με την παρουσία τους, τις φίλες λέσχες και φυσικά τα μέλη μας. Με τους περισσότερους μας δένουν δεσμοί φιλίας πέραν της 20ετιας, που ξεκινούν από την ίδρυση του ΑΡΣΟΕ το 2002. 

Ακόμα ένα μεγάλο ευχαριστώ στους κριτές μας οι οποίοι έδειξαν μεγάλη υπομονή και αντοχή μέσα στη ζέστη και στα βουνά.

Ευχαριστούμε πολύ και ραντεβού στην επόμενη εκδήλωσή μας.

ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΩΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟ ΣΤΗ ΜΑΡΙΝΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *